9


Vecka 9

Bebis - Redan här går det att se vilket kön ditt barn kommer att få. Embryot är mellan 2 och 3 centimeter långt och väger som en vindruva. Ända tills nu har ditt embryo haft en liten svans, men försvinner nu och blir en svanskota. Embryot kan öppna och stänga munnen, rör sig hela tiden och ser nu ut som en liten människa.

Du - Nu är det vanligt att få tankar och funderingar, oro för bebisen och viktökning. Du kanske undrar om man kan motionera eller har funderingar kring jobbet. Du kan känna dig allmänt orolig eller så kanske du går omkring i en form av lyckorus. Tala om för dina närmaste hur du mår så kan de på bästa sätt stötta dig. Du kan få små blödningar men det är oftast helt normalt. Känner du dig mycket orolig ska du ta kontakt med barnmorskan på ditt MVC.



Åhh, jag längtar och längtar så mycket :)
Hoppas allt går bara bra och fort.
Jag vet att de är tidigt ännu men vad slepar de för roll?  Vill ju att hela världen ska få veta vilken gåva jag har i min mage!
Helt lovely!

Om en vecka ska ja till BM iaf, och sen nästa vecka på ons ska ja på UL ;)  Trevlans trevlans!
Annars så händer de inte så mycket, är tvär förkyld och har världens humörsvängningar, haha.
Snafrt äre nyår med, och Rikard jobbar natt så ja ska till Marina och umgås :)
Nääe, nu ska ja fortsätta snora ur min hjärna (trevlig info:) hehe.

Hörshej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0