Less less less..

Jag är så fruktansvärt less på alla som ska hålla på och säga hur mycket vi skämmer bort Milton.
Det är vårat val om vi inte tycker att en liten bebis ska behöva få ligga i vagnen så ofta när han är vaken.
Eller man kanske ska låta honom ligga i vagnen jämt? Både när han sover på dagarna och även när han är vaken? Less, är bara förnamnet!
Enligt mej så kan man ej skämma bort ett barn med närhet och kärlek. Eller har jag fel?
Jag vill att Milton ska få en trygg och stabil uppväxt och då anser jag att mycket närhet och kärlek är ett måste.
Jag tror att barnen blir mer självständiga sen när dom växer upp om dom fått den närheten och kärleken.

Men visst behöver han ligga själv och fundera ibland med, och de får han även. Men jag ser ingen andledning att låta honom ligga kvar om han börjar gnälla och bli ledsen.
För jag tänker inte låta honom ligga där och gnälla tills han blir jätte ledsen, varför skulle jag?
När vi vuxna vill nå så börjar vi inte heller med att skrika? Nej, precis. Vi säger först i vanlig ton.


Jaa, kännde bara att jag måste skriva av mej lite ilska!
Nääe, nu ska ja ta med mej min son upp så ja kan hoppa i duschen.



Tänk att jag går på de varje gång? När jag just börjat tro att allt börjat bli bra, så bli jag lurad gång på gång.


Kommentarer
Postat av: Lilly

men sandra, vilka kan tycka något sådant?

Lovisa liggen bara i sin säng då hon sover, annars får hon ligga i sitt babygym, i vardagsrummet, i närheten av mig, för om hon gå gnäller lite, men man vet att allt är bra, hunger mm, då kan hon få ligga där, å ändå se och höra mig, skulle aldrig låta henne ligga ensam i sin säng bara ändå. .



plus att det står ju faktiskt i boken :att leva med barn, att ett barn aldrig kan bli för bortskämd med kärlek,



näe, ni gör helt rätt i att bli förbannad, skulle jag också bli, för ni känner erat eget barn bäst, därför kan ingen annan komma och säga hur ni ska göra,



hoppas allt är bra i övrigt, kraam

2009-09-30 @ 13:26:50
URL: http://pluppeluppan.blogspot.com
Postat av: iggemormor

Men va faan! Det är väl klart att man ska skämma bort barnen med närhet och kärlek! Skit i vad andra tycker, det är erat barn och ni bestämmer själv hur ni vill göra!

2009-10-01 @ 18:06:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0